Posty

Desery

Deser kokosowy z krakersami

Data: 17.08 Autor: Patrycja

Na początek zagotowujemy mleko kokosowe z 1/2 szklanki mleka i cukrem oraz cukrem waniliowym. W pozostałym mleku rozrabiamy mąki (pszenną, ziemniaczaną). Wlewamy do wrzącego mleka, gotujemy budyń. Studzimy. Następnie wiórki kokosowe prażymy, studzimy. Masło ucieramy, dodajemy wcześniej przygotowany budyń oraz uprażone wiórki kokosowe. Natomiast krakersy kroimy na nieduże kawałki. Na dno słoiczka wkładamy porcję kremu i krakersów, posypujemy 1/2 migdałów. Warstwy powtarzamy. Znów śmietanę ubijamy z cukrem pudrem. Następnie szprycą wyciskamy na wierzch deseru. Posypujemy resztą migdałów. Na koniec deser jeszcze schładzamy.

Dieta

Bakłażanowe łódki na ostro

Data: 16.08 Autor: Patrycja

Na początek kaszę quinoa ugotujmy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Natomiast bakłażany rozetnijmy wzdłuż na połówki. Wydrążmy gniazda nasienne, środki lekko posólmy. Następnie na oliwie zeszklijmy posiekaną cebulę i 1 roztarty ząbek czosnku oraz drobno posiekany strączek papryczki. Dodajmy mięso mielone i smażmy razem, do uzyskania grudkowatej konsystencji. Następnie domieszajmy kaszę i koncentrat pomidorowy. Całość przyprawmy jarzynką, natką pietruszki, drugim roztartym ząbkiem czosnku, solą oraz cukrem. Wymieszajmy z parmezanem startym wcześniej na tarce o drobnych oczkach. Ręcznikiem kuchennym wytrzyjmy z bakłażanów sok, który puściły i napełnijmy je przygotowanym wcześniej farszem. Ułóżmy w naczyniu żaroodpornym. Skropmy oliwą. Zapiekajmy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni Celsjusza przez około 19-21 minut czasu. Gotowe bakłażany według naszego uznania możemy podawać z sosem jogurtowym z miętą.

Desery

Sernik na zimno z mango

Data: 15.08 Autor: Patrycja

Na początek masło roztapiamy na małym płomieniu, lekko studzimy. Ciastka rozkruszamy na proszek. Wlewamy masło, wyrabiamy na jednolitą masę. Wylepiamy dno tortownicy o średnicy 22 cm. Schładzamy. Następnie twaróg miksujemy z cukrem, sokiem z cytryny i śmietaną kremówką. Żelatynę rozpuszczamy w 1/3 szklanki gorącej wody. Ciepłą stopniowo wlewamy do masy, miksując na małych obrotach, do czasu kiedy masa będzie jednolita. Mango obieramy, kroimy w małą kostkę. Następnie do 1/3 masy serowej wlewamy olejek śmietankowy, mieszamy. Do pozostałej masy serowej dodajemy mango, mieszamy. Na spód herbatnikowy wykładamy masę z mango, wyrównujemy. Przykrywamy masą z olejkiem. Schładzamy.

Lifestyle

Rzeżucha i jej wpływ na nasze zdrowie

Data: 14.08 Autor: Patrycja

Rzeżucha to ciekawy dodatek do wielu potraw, który przyciąga zarówno swym smakiem, jak i ogromną wartością odżywczą. 

Fit

Pikantna sałatka śledziowa z cebulką i ketchupem

Data: 13.08 Autor: Patrycja

Masz dość sałatek z majonezem i sosami na bazie oliwy? Spróbuj śledziowej sałatki z ketchupem. Jest nie tylko pikantna, ale też bardzo aromatyczna, a co najważniejsze cudownie kolorowa.

Lifestyle

Witaminowe szaleństwo - jabłka

Data: 12.08 Autor: Patrycja

Zdrowa dieta zakłada, że organizmowi nie brakuje ani jednego składnika, który przyczynia się do ogólnego dobrego samopoczucia oraz nienagannego zdrowia. W dobie wszystkich mniej zdrowych przekąsek promowanych przez wielkie koncerny, często zapominamy o produktach cieszących się niezwykłymi właściwościami leczniczymi, które mamy na wyciągnięcie ręki. Rezygnując z owoców pozbawiamy się cennego źródła witamin, które mają niebagatelny wpływ na cały nasz organizm. Jednym z najcenniejszych owocowych źródeł witamin są jabłka, które w naszym kraju są produktem powszechnie dostępnym. Regularne spożywanie jabłek może przyczynić się do poprawy funkcjonowania układu trawiennego, a także zapobiec chorobie wrzodowej. Angielskie przysłowie mówi, że spożywanie jabłek zastąpi przykre wizyty u lekarza. Wybór jest więc oczywisty. Duża zawartość witaminy C sprawia, że jabłka mają niezwykle korzystny wpływ na wzmocnienie odporności, a zawierają także niacyną, kwas foliowy oraz witaminę A. Lekarze zgodnie twierdzą, że jabłka mogą zapobiec wielu dolegliwościom, a także przyczynić się do zapobiegania takim chorobom jak rak jelita oraz miażdżyca czy zawał serca.