Lifestyle

Kiełki i ich rola w zdrowej diecie

Data: 10.08.2020 Autor: Patrycja

Moda na kiełki trwa w najlepsze, a przepisy na pyszne sałatki i surówki coraz częściej uwzględniają ich obecność. Dobrze, bo kiełki to wartościowy dodatek do menu, dzięki któremu możemy cieszyć się wybornym smakiem wielu potraw, a jednocześnie skutecznie wspierać swe zdrowie. W jaki sposób ten niewielki dodatek może nam pomagać w utrzymaniu dobrej formy? Co warto wiedzieć na temat kiełków oraz ich wartości odżywczej?

Dlaczego warto sięgać po kiełki?

Powodów, dla których warto sięgać po kiełki, jest sporo. Kuszą one ciekawym smakiem, świetnie wyglądają na talerzu lub kanapce, a przede wszystkim wspierają nasz organizm solidną porcją składników odżywczych. Możemy w nich znaleźć sporo witaminy A i C, nie brak w nich również witaminy E, wyjątkowo skutecznej w walce z wolnymi rodnikami. Błonnik pokarmowy oraz tak ważne minerały, jak fosfor, magnez czy żelazo są kolejnymi składnikami, dzięki którym zdrowa dieta z kiełkami jako częstym dodatkiem może nas skutecznie wspierać w walce o utrzymanie dobrej formy. Na jakie korzyści możemy liczyć?
Wiadomo, że dieta uwzględniająca obecność kiełków będzie miała rewelacyjny wpływ na nasz układ immunologiczny, dzięki czemu będziemy skuteczniej chronieni przed licznymi infekcjami. Dzięki kiełkom możemy się też skuteczniej chronić przed problemami związanymi ze zbyt wysokim stężeniem złego cholesterolu oraz przed problemami związanymi z praca przewodu pokarmowego. Kiełki mogą też odgrywać ważną rolę w profilaktyce chorób nowotworowych, mogą nas też wspierać w walce o utrzymanie włosów, skóry i paznokci w dobrym stanie.

Jakie kiełki warto włączyć do swej diety?

W naszych sklepach kiełki pojawiają się coraz częściej, coraz szerszy jest też ich wybór. Na co warto postawić? Na kiełki lucerny, które są rewelacyjnym źródłem witaminy C – niezwykle ważnej dla naszego układu odpornościowego. Cennym składnikiem zdrowej diety będą też kiełki rzeżuchy, w której obok witamin A i C pojawia się spora ilość witamin z grupy B. Kiełki rzeżuchy świetnie sprawdzają się w walce z zalegającymi w naszym organizmie toksynami, świetnie zatem sprawdzają się jako dodatek do diety oczyszczającej lub odchudzającej. Kto chce zadbać o swój przewód pokarmowy oraz wspomóc wątrobę w procesie regeneracji, ten powinien docenić kiełki rzodkiewki, z kolei w profilaktyce chorób związanych z układem krążenia najlepiej sprawdzą się kiełki fasoli mung.

Bez względu na to, jakie kiełki włączymy do swego menu, możemy sporo zyskać. Te niepozorne dodatki do sałatek i kanapek mają wyjątkową wartość odżywczą, a regularne korzystanie z ich mocy ułatwi nam codzienną walkę o utrzymanie dobrej formy i pięknego wyglądu.

Zdrowe odżywianie
Kiełki
Przepisy