Regulamin
§1
Wprowadzenie
- Właścicielem serwisu internetowego dostępnego pod adresem https://foodly.pl zwanym dalej Sprzedawcą, jest firma FOODLAB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ Wołczyńska 15A, 46-200 Kluczbork NIP 751-177-97-61, telefon: 799 356 486, adres e-mail: hello@foodly.pl.
Regulamin określa rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną, telefoniczną oraz za pośrednictwem Serwisu internetowego, zasady zawierania umów za pomocą Serwisu internetowego oraz poczty e-mail, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy oraz tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego.
§2
Definicje
- Sprzedawca – firma FOODLAB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Kluczborku 46-200 przy ulicy Wołczyńska 15A, NIP 751-177-97-61, KRS 0000735082, REGON 380423246 z kapitałem zakładowym 400 000 PLN, telefon 799 356 486:, adres e-mail: hello@foodly.pl. Sprzedawca jest Stroną Umowy Sprzedaży oraz Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w celu realizacji Umowy.
- Produkt – wybrane przez Klienta towary ze sklepu www.foodly.pl dostarczone pod wskazany adres.
- Klient – podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
- Serwis Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: www.foodly.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu Internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, poczty e-mail lub telefonicznie i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie.
- Podmiot Zewnętrzny – firmy współpracujące ze Sprzedawcą w celu realizacji warunków umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Firmy te przetwarzają dane osobowe jedynie w celach wynikających z Umowy.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Ustawa o prawach konsumenta, Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- Obszar dostawy – obsługiwany przez Sprzedawcę obszar dostaw, do którego Klient może zamówić dostawę zamówionego Produktu
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
§3
Postanowienia ogólne
- Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Klient zobowiązuje się do korzystania z Serwisu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego. Klient korzystający z usług Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywane i przetwarzanie przez Sprzedawcę oraz Podmioty Zewnętrzne. Dane osobowe, które są przetwarzane oraz cel ich przetwarzania to:
Dane osobowe | Cel przetwarzania |
Imię i nazwisko | Weryfikacja płatności, uwag klienta oraz utrzymywanie korespondencji e-mail, dokonywanie zmian w zamówieniu, dostawach |
Adres e-mail | Korespondencja e-mail, kontakt z klientem, rozliczenie zamówień oraz informowanie o ewentualnych zmianach w zamówieniu, informowanie o aktualnych ofertach i promocjach |
Numer telefonu | Informowanie o nagłych opóźnieniach w dostawie, zmianach, czy przerwach w pracy oraz do kontaktu w razie trudności z dostawą produktu, informowanie o aktualnych ofertach i promocjach |
Adres dostawy | Dostawa produktu, naliczanie zniżek lub dopłat za dostawę |
- Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa Polityka prywatności dostępna pod adresem: https://foodly.pl/polityka-prywatnosci
- Wszelkie ceny podane na stronie Serwisu internetowego podane są w polskich złotych (PLN), są cenami brutto zawierającymi wszystkie niezbędne składniki.
§4
Zamówienie Produktu
- Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie zamówienia poprzez Serwis Internetowy Produktu z dostawą na terenie Polski
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do powiększenia oferty o nowe Produkty. Dodanie nowych Produktów nie stanowi zmiany Regulaminu
- Sprzedawca umożliwia składanie zamówień za pośrednictwem Formularza zamówienia dostępnego w Serwisie internetowym przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wskazania Produktu oferowanego przez Sprzedawcę oraz sposób dostawy Produktu. Poza wskazaniem Produktu, Klient podaje także dane niezbędne do realizacji zamówienia w tym Dane osobowe oraz adres do dostawy. Dane osobowe oraz sposób ich przetwarzania jest opisany w Polityce Prywatności oraz punkcie III niniejszego regulaminu
- Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany podczas składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu zamówienia stanowiące równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy.
- Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki zamówienia, a w szczególności ilość oraz rodzaj Produktu, całkowitą wartość zamówienia (wraz z kosztami dostawy).
- Klient ma prawo do zgłoszenia zastrzeżeń co do treści zawartych w potwierdzeniu zamówienia w ciągu 12 godzin od otrzymania wiadomości od Sprzedawcy. Niezgłoszenie zastrzeżeń w zakreślonym terminie jest równoznaczne z akceptacją warunków zamówienia.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wysyłanie maili z prośbą o wystawienie opinii.
§5
Warunki realizacji Umowy Sprzedaży oraz dostawy produktu
- Zamówienia są przyjmowane z wyprzedzeniem pozwalającym Sprzedawcy na staranne przygotowanie zamówienia. Przewidywany czas doręczenia produktu wynosi od 2 do 5 dni roboczych.
- Zamówienie potwierdzone jest w momencie dokonania płatności online przez dostawcę płatności internetowych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji zamówień w następujących przypadkach:
a. złożenia zamówienia w sposób nieprawidłowy, uniemożliwiający jego realizację;
b. bezskuteczności uzgodnienia z Klientem miejsca i terminu dostawy Produktu;
c. braku dokonania płatności za zakupiony Produkt;
d. rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ustalenia z Klientem nowego terminu realizacji zamówienia w przypadku, gdy realizacja zamówienia w pierwotnym terminie jest niemożliwa ze względu na przyczyny niezależne od Sprzedawcy, a których usunięcie nie jest możliwe.
- Klient, składając zamówienie i spożywając zamówione Produkty, ponosi pełną odpowiedzialność za wynikłe z ich spożywania konsekwencje i wpływ na jego zdrowie. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne wszelkie dolegliwości zdrowotne, niekorzystne samopoczucie Klienta lub negatywną reakcję organizmu na zestaw składników, w szczególności z powodu braku wiedzy i wpływu Sprzedawcy o pozostałych przyjmowanych przez klienta płynach i produktach.
- Dostawa Produktów odbywa się wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa Produktów odbywa się poprzez firmę kurierską DHL w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.
- Zamówienia realizowane są w ciągu 3 dni roboczych, chyba, że na Stronie Internetowej pojawia się komunikat o innym czasie realizacji zamówienia. Czas realizacji liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty do chwili wydania paczek kurierowi.
- W sytuacji, gdy wystąpią czynniki niezależne od Sprzedawcy, które utrudnią lub opóźnią dostawę Produktu, Klient nie zachowuje możliwości dochodzenia zwrotu. Mowa tu o przypadkach, np. związanych z dużymi utrudnieniami pogodowymi, wypadkach drogowych, utrudnieniach na drodze, ogłoszonym stanem epidemii, czy innymi sytuacjami wyjątkowymi.
Nie jest możliwe również dochodzenie odszkodowania w takich przypadkach. - W przypadku, gdy dojdzie do przywłaszczenia Produktu przez osoby trzecie po dostarczeniu przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewywiązanie się z Umowy.
- W przypadku, gdy niemożliwa będzie realizacja dostawy w czasie wskazanym w punkcie 9, Klient zostanie o tym poinformowany drogą mailową bądź telefoniczną.
§6
Metody płatności
- Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności:
a. przelew online lub płatność kartą za pośrednictwem systemu Przelewy24.pl.
Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068. - Wpłatę za zamówiony Produkt należy dokonać w pełnej kwocie w terminie 7 dni od momentu potwierdzenia zamówienia. W przypadku braku wpłaty za zamówienie w tym terminie, zamówienie jest traktowane jako anulowane.
- Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy.
§7
Odstąpienie od Umowy
- Klient, będący jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni.
- Termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od momentu otrzymania Produktu. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia umowy, należy przed tym terminem wysłać klarowne oświadczenie w formie e-mail na adres hello@foodly.pl. W wiadomości należy zawrzeć swoje Imię i Nazwisko oraz numer Zamówienia.
- Po otrzymaniu informacji o odstąpieniu od umowy Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie drogą elektroniczną.
- Produkty w stanie nienaruszonym należy odesłać na adres: Foodly; Wołczyńska 15a, 46-200 Kluczbork. Koszty wysyłki zwrotu ponosi Klient.
- Sprzedawca po otrzymaniu zwrotu Produktów zwróci wszystkie otrzymane od Klienta płatności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni, od w.w. daty. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tych samych metod płatności, które zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, przy czym żadne dodatkowe opłaty nie zostaną nałożone na Klienta z tytułu zwrotu płatności.
- Produkty należy odesłać lub przekazać do Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§8
Postępowanie reklamacyjne
- Sprzedawca przyjmuje odpowiedzialność wobec Klientów będących Konsumentami zgodnie z definicją zawartą w art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, oraz w stosunku do Przedsiębiorców korzystających z praw Konsumenta w kwestii rękojmi za wady, zgodnie z zakresem określonym w Kodeksie Cywilnym, szczególnie w art. 556 oraz art. 556[1] – 556[3] i kolejnych artykułach Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie reklamacje wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo lub na podstawie niniejszego Regulaminu prosimy kierować na adres hello@foodly.pl. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w ciągu 14 dni. Brak rozpatrzenia reklamacji w wyżej wymienionym terminie będzie traktowane jako uznanie jej uzasadnienia.
- Sprzedawca nie jest producentem wszystkich oferowanych produktów. Producent ponosi odpowiedzialność za gwarancję sprzedanego towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej.
§9
Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie np. Osobowych, czy kontaktowych) lub działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Serwisu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Serwisu Internetowego nie może naruszać praw Klienta.
§10
Prawa Konsumenta
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a. https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
b. https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
c. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707
§11
Dane Osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Serwisu Internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to osobną zgodę – także w celu marketingowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe sposoby kategorii danych oraz sposobu ich wykorzystania są opisane w Polityce Prywatności.
§12
Prawa Autorskie
- Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Sprzedawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
- Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie autorskiej. Klient nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Klient zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
- Znaki handlowe Sprzedawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§13
Postanowienia Końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Serwisu internetowego na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.05.2024 r.