Dieta

Szpinak i jego wartość odżywcza

Data: 29.04.2020 Autor: Patrycja

Jest jednym z tych warzyw, po które z pewnością warto sięgać regularnie. Szpinak to rewelacyjne źródło wielu cennych dla naszego zdrowia składników, a przepisy na pyszne dania z jego udziałem stają się cennym wsparciem dla tych, którzy chcą się odżywiać smacznie i ciekawie. W jaki sposób można korzystać z jego wyjątkowej mocy?

Co warto wiedzieć na temat tego warzywa?

Szpinak to rewelacyjne źródło witamin z grupy B, nie brak tu również witaminy A, C oraz K. Warzywo to może nam jednocześnie dostarczyć wielu cennych składników mineralnych, takich jak potas, magnez, żelazo czy cynk. Szpinak zawiera też spore ilości miedzi, sodu i selenu, dzięki czemu zdrowa dieta z jego udziałem staje się ważnym wsparciem dla każdego z nas. Wiadomo, że osoby regularnie sięgające po te warzywo, mogą liczyć na wiele korzyści. Szpinak świetnie wpływa na pracę naszego mózgu, jest zatem cennym wsparciem dla każdego, kto chce poprawić swą pamięć oraz utrzymać koncentrację na wysokim poziomie. Zdrowa dieta z takim dodatkiem może też wspierać odporność organizmu i chronić przed takimi chorobami, jak osteoporoza czy Parkinson. Szpinak może mieć też doskonały wpływ na prace naszego przewodu pokarmowego, a włączenie go do menu zalecane jest m.in. tym osobom, którym często dokuczają zaparcia. To warzywo może nas też chronić przed anemią oraz przed problemami związanymi z utrzymaniem prawidłowej masy ciała.

W jaki sposób włączyć szpinak do swej diety?

Znane są przepisy na pyszne zapiekanki, w których pojawia się szpinak, świetnie sprawdza się on również jako dodatek do pizzy. Szpinak pojawia się jako farsz w naleśnikach i pierogach, doskonale sprawdza się też jako składnik lekkich sałatek czy dań z makaronem. Szpinak świetnie sprawdza się też jako dodatek do zielonych koktajli, po które warto sięgać w chwili, gdy chce się w naturalny sposób oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn.

Szpinak
Warzywa