Dieta

Zdrowe śniadania w 15 minut

Data: 06.09.2020 Autor: Patrycja

Rano mobilizacja do przygotowywania czasochłonnych posiłków jest bardzo mała. Wtedy warto znać kilka prostych, szybkich a przede wszystkim zdrowych przepisów.

Jaglanka z owocami

Do przygotowania tego śniadania potrzebujemy 50g kaszy jaglanej, 2 łyżki ulubionego dżemu (najlepiej nisko słodzonego) blender, owoce i ulubione orzechy. Opcjonalnie można dodać Mleko krowie lub roślinne. Kaszę gotujemy, blendujmy z dżemem i ewentualnym mlekiem, dodajemy pokrojone owoce i orzechy.

Takie śniadanie zapewni nam potrzebne tłuszcze (orzechy), cukry i witaminy (owoce) oraz białko (Kasza jaglana). Dodatkowo jest wyjątkowo proste w przygotowaniu i smaczne.

Smoothie bowl

Do przygotowania smoothie potrzebujemy dwa banany, szklankę mleka (opcjonalnie mleko roślinne) ⅓ szklanki kaszy gryczanej, ¼ szklanki mleka kokosowego wiórki kokosowe, dwie kostki gorzkiej czekolady. 1,5 banana blendujemy z mlekiem, mlekiem kokosowym i kaszą. Przelewamy do miseczki i dorzucamy 0,5 pokrojonego banana, wiórki kokosowe i startą czekoladę.

Warzywa z hummusem

Hummus jest niezwykle energetyczny i można go przygotować na wiele sposobów. Niektórzy wolą go z dodatkiem suszonych pomidorów, inni z pietruszką a kolejni z buraczkami. Jednak klasyczny przepis na hummus z puszki cieciorki to:

Składniki:

  • 1 puszka cieciorki
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki tahini
  • Sok z 0,5 cytryny
  • Sól i pieprz do smaku

Całość blendujemy, nakładamy kilka łyżek i jemy z pokrojonymi warzywami (np ogórek, marchew, seler naciowy itp.)

Śniadanie
Zdrowe odżywianie